-->

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Yayınlanan tüm içeriği görebilmeniz için e-posta aboneliği yapmanız gerekmektedir..

6 Ocak 2016 Çarşamba

İnsani Yardım ve Destek Eğitim Programı


IMPR Humanitarian, insani alanda çalışmalar yürüten bir insani yardım ve destek kuruluşudur. IMPR HUMANITARIAN tarafından hazırlanan, insani yardım ve destek eğitim programı 18-22 Ocak 2016 tarihleri arasında farklı dersler ve etkinliklerle Ankara’daki IMPR Humanitarian merkezinde gerçekleştirilecektir. Eğitim programıyla yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen insani alandaki çalışmaların, programların ve prensiplerin tanıtılması ve ulusal düzeydeki bilgi, birikim ve yeteneklerin artırılması hedeflenmektedir.

IMPR Humanitarian eğitim programı ulusal ve uluslararası tecrübeye sahip akademisyenlerin, insani alanda çalışmalarıyla öne çıkan ulusal ve uluslararası kurumların, uluslararası STK temsilcilerinin ve alanda saha tecrübesine sahip olan uzmanların katılımıyla gerçekleştirilecektir. Düzenlenen eğitim programıyla insani alanda bilgi paylaşımı, ulusal farkındalık ve ulusal kapasitenin artırılmasına katkı sağlanmasının yanı sıra insani çalışmalar hakkında mevcut birikimi ve beceriyi ileriye taşımaya katkı sağlanması da beklenmektedir..

Başvuru ve Kabul Şartları

IMPR Humanitarian’ın başlatmış olduğu Eğitim Programı ücretsiz gönüllülük esasına dayanır. Eğitim Programına bağlı geçim ve ulaşım giderleri başvuru sahibi tarafından veya başvuruyu destekleyen kurum/kuruluşlar tarafından karşılanır. IMPR Humanitarian programa kabul edilenlerden herhangi bir ücret talep etmemektedir. IMPR Humanitarian, eğitim programın devam ettiği günlerde oluşan bir hastalık veya kaza sonucu ortaya çıkabilecek hiçbir sorumluluğu kabul etmez.

IMPR Humanitarian Eğitim Programına kabul için öncelik kriterler;
  1. Özgeçmiş, (Ekte sunulan Formun Doldurulması Gerekmektedir)
  2. Başvuru Formu
  3. Kişisel Niyet Mektubu (katılımcının insani çalışmalar konusundaki ilgisi, varsa tecrübesi, ve/veya insani alana olumlu katkı yapabilecek kişisel beceri ve yeteneğini belirtmesi beklenmektedir)
  4. Asgari 2 referans

Katılımcıların başvuru formunu doldurduktan sonra gerekli belgelerle birlikte internship@imprhumanitarian.org adresine konu kısmına ”IMPR Humanitarian Eğitim Programı Başvurusu” yazarak en geç 15 Ocak 2016’a kadar ulaştırması gerekmektedir. Programa kabul edilenler, 17 Ocak günü email ile bilgilendirilecektir.  

Not: Eğitim Programı IMPR Merkezde gerçekleştirilecektir: IMPR Merkez Ofisi, Birlik Mahallesi Evren Sitesi 482. Cad. No:70 Çankaya/Ankara.

Eğitimde Kapsamında Dikkat Çekilecek Konular

Kavram &Politika ve Temel Prensipler
  • İnsani Yardım Çalışmalarına Kavramsal ve Pratik Bakış
  • İnsani Yardım Çalışmalarında Temel Prensipler ve Minimum Standartlar
  • Ulusal ve Uluslararası Hukukta “İnsani Yardım”: Teori ve Pratik
  • İnsani Yardım Politikalarında Yerelleşme ve Toplum Merkezli Çalışma Anlayışı

İnsani Destek ve Yardım Politikalarında Aktörler ve Rolleri
  • Ulusal ve Uluslararası Kurum ve Kuruluşların İnsani Yardım Politikaları
  • Türkiye’nin Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Yürüttüğü İnsani Yardım Politikalarda Temel Prensip ve İlkeler
  • Uluslararası STK’ların İnsani Yardım ve Destek Politikaları: Türkiye’deki Suriyeliler Örneği
  • Dönör Kuruluşlarının İnsani Yardımda Politikalarındaki Politikaları ve Prensipleri

İnsani Yardım ve Destekte Modelleme 
  • Uzun Vadeli Destek Politikaları: IMPR Humanitarian Urfa Toplum Merkezi Modeli
  • İnsani Yardım ve Modellemede Hizmetin Bölünmesi: IMPR Kadın ve Çocuk Merkezleri Modeli
  • İnsani Yardım Çalışmalarında Yerel Düzeyde Farkındalık Çalışmalarının Önemi
  • Koruma Politikaları ve Yerel Toplumun Rolü

Türkiye’deki Suriyeli ve Iraklılara Dönük Yürütülen İnsani Yardım Programları
  • Ulusal ve uluslararası STK’ların Proje Yönetimi
  • Kamp ve Kamp Dışı Yardım Politikaları ve Farklılıklar
  • Tematik Yardım ve Destek Politikaları
  • Türkiye’nin Ulusal ve Uluslararası İnsani Yardım Perspektifi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.

Designed By KaiZen