-->

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Yayınlanan tüm içeriği görebilmeniz için e-posta aboneliği yapmanız gerekmektedir..

18 Ocak 2018 Perşembe

3. Çağrıda Uygulanacak Değişiklikler

GENEL
  1. Yapım işlerinde üç teklif kuralı uygulanmayacaktır. Yapım İşlerinde satın alımı gerçekleştirmek amacıyla uygun harcama tutarına bakılmaksızın mutlaka en az 1 (bir) geçerli teklif alınmalıdır.
  2. Yapım işleri için hazırlanacak teklifin fiyatlandırılmasında Çevre ve Şehircilik Bakanlığı/TKDK tarafından her bir poz numarasına göre belirlenen birim fiyatların en fazla %85’i tavan fiyat olarak esas alınacaktır.
  3. Sıralama kriterlerinde değişiklik yapılmıştır. Ayrıntılı bilgi için Başvuru Çağrı Rehberi’ne bakınız.
  4. 101 ve 302 tedbirleri için, sıralama kriterlerinden 30 puandan az alan başvuru sahipleri uygunolarak değerlendirilmeyip reddedilecektir.
  5. Diğer danışmanlık hizmetleri kapsamında yalnızca “ÖTP Hazırlama Hizmeti” kabul edilecektir.
  6. Toplam maksimum uygun harcama değeri IPARD I ve II uygulama dönemleri için kontrol edilecektir.
  7. “Kübaj hesabı” ve “plankote” istenmektedir. Ayrıntılı bilgi başvuru paketi içeriğinde yer almaktadır.
  8. “Yatırım Kapsamında Uyulması Gereken Koşullar” tabloları revize edilmiştir. Ayrıntılı bilgi başvuru paketi hazırlama dokümanları altında yer almaktadır.
  9. Yatırımın uygulanacağı arazide üst hakkına sahip olunduğunu gösteren “Resmi Senet” ya da “Noter Onaylı Kira Sözleşmesi” sunulduğu durumlarda, tapu kaydında ipotek, haciz, ihtiyati tedbir ve yatırımın sürdürebilirliğini etkileyebilecek şerhler olup olmadığı kontrol edilecek, bu şerhlerin olması durumunda proje reddedilecektir.
  10. Başvuru Çağrı İlanında belirtilen bütçenin çok üstünde başvuru gelmesi durumunda, TKDK IPARD sıralama kriteri puanına göre ön sıralama yapma ve IPARD sıralama kriterleri puanına göre PDSK Listesine girmesi mümkün olmayan projeleri değerlendirmeme hakkına sahiptir.
  11. Yenilenebilir enerji yatırımlarında Teknik Değerlendirme Formu talep edilmemektedir.
DİKKAT!!!
  • Yatırım, şebekeye bağlı (on-grid) yenilenebilir enerji sistemlerinin kurulumunu içeriyorsa, söz konusu yenilenebilir enerji yatırımlarının tamamlanması noktasında ilgili şebeke işletmecisi ile imzalanan “Bağlantı Anlaşması” nın geçerlilik süresi dikkate alınmalıdır.
  • Yatırım, sözleşme ve sözleşmeye bağlı alacaklar, gerçek kişilerde ölüm hali dışında üçüncü kişilere devredilemez. Bu kapsamda gerçek kişi faydalanıcılar, yatırım, sözleşme ve sözleşmeye bağlı alacakları ortağı kim olursa olsun herhangi bir tüzel kişiliğe devredemezler.
101 TEDBİRİ
  1. Tedbirde destek oranları değişmiştir. Bu kapsamda, mevcut-yeni işletme tanımları güncellenmiş olup, uygun harcama tutarının %40 -70’i arasında değişen oranlarda destek verilmektedir.
    – Yeni işletmeler ve kapasite artırımı yapan mevcut tarımsal işletmeler için kamu katkısı toplam uygun harcama tutarının % 40’ıdır.
    – Kapasite artırımı yapmayan mevcut tarımsal işletmeler için kamu katkısı toplam uygun harcama tutarının %50’sidir.
    – Süt sektöründe istisna olmak koşulu ile; kapasitesi 10-50 inek, ya da 50-250 koyun ya da keçi, ya da 5-25 manda olan mevcut süt üreten tarımsal işletmeler için kamu katkısı toplam uygun harcama tutarının %60’ıdır. İşletmede üretilen sütün satıldığını gösteren müstahsil makbuzu ya da faturanın başvuru paketi içeriğinde sunulması gerekmektedir. Destek oranları ile ilgili ayrıntılı bilgi için “Başvuru Çağrı Rehberi” ile “Başvuru Paketi İçeriği” kitapçıklarına bakınız.
  2. Kanatlı eti üreten işletmeler sektöründe “broyler” başvurularında kapasite artırımı içermeyen aktif mevcut işletmeler bütün IPARD uygulama illerinde destek kapsamında iken; yalnızca Erzincan, Sivas ve Elazığ illerinde yeni işletmeler destek kapsamındadır.
  3. Başvuru sahibinin hibe oranlarının belirlenmesinde kullanılan kapasite limitlerinde kalmak amacı ile mevcut tarımsal işletme binalarını (ahır, ağıl, kümes) yıkmayı planlayan başvuru sahiplerinden son ödeme talebi öncesinde mevcut tarımsal işletme binalarını (ahır, ağıl, kümes için) yıkacağına dair taahhüt alınacaktır.
  4. Uygun harcama alt limiti 20.000 Avro’dan 5.000 Avro’ya düşürülmüştür.
  5. Yumurta sektörü için, yatırımın mevcut tarımsal işletmenin taşınmasını içermesi durumunda mevut tarımsal işletmenin başvuru sahibine ait olması gerekmektedir. Bu başvuru sahipleri, başvuru paketi içeriğinde mevcut işletmeye ait “Takyidatlı Tapu Kayıt Belgesi”ni sunmalıdır.
  6. Güneş enerjisi yatırımları kapsamında şebekeye bağlı olmayan (off-grid) sistemler desteklenmemektedir. Şebekeye bağlı (on-grid) sistemler desteklenmeye devam edecektir.
  7. Başvuru yapan bütün işletmelerden (kapasitelerine bakılmaksızın), yatırımın sonunda gübrenin AB standartlarına göre depolanacağı ve yönetileceğine dair taahhüt alınacaktır.
  8. Kanatlı eti ve yumurta tavukçuluğu işletmelerinden (kapasitelerine bakılmaksızın), AB standartlarında atık yönetimi uygulanacağına dair taahhüt alınacaktır.
  9. Gübre ve atık yönetimine ilişkin yayınlanan “Sularda Tarımsal Faaliyetlerden Kaynaklanan Nitrat Kirliliğinin Önlenmesine Yönelik İyi Tarım Uygulamaları Kodu Tebliği   (TEBLİĞ NO: 2016/46)” kapsamında “Yatırım Kapsamında Uyulması Gereken Koşullar” tabloları revize edilmiştir. Ayrıntılı bilgi başvuru paketi hazırlama dokümanları altında yer almaktadır.
  10. “Uygun Harcamalar Listesi” revize edilmiştir. İdari bina (ofisler, yemek odası, soyunma odası, tuvaleti de kapsayacak şekilde) ve bekçi kulübesi, jeneratör odası, ihata duvarı/çitler, işletme içi yollar için maksimum uygun harcama miktarı 150.000 TL’dir. İnşaat işlerinde tanımlanan maksimum uygun harcama miktarı, her yapı için “Kazı, dolgu ve reglaj işleri”, yapının toplam uygun harcama miktarının %6’sını geçmeyecek şekilde sınırlanmıştır.
302 TEDBİRİ
  1. Tedbirde destek oranları değişmiştir; Karaman, Hatay, Erzincan, Diyarbakır, Ardahan, Çankırı, Mersin, Yozgat, Muş, Ağrı, Isparta, Tokat, Erzurum, Balıkesir ve Kars illerinde %65, bu iller dışındaki 27 ilde ise destek oranı %55 olmuştur.
  2. Tıbbı ve aromatik bitkilerde 2 ha sınırlaması kaldırılmıştır.
  3. Zanaatkarlık ve katma değerli ürün işletmeleri mikro işletmeler olmak zorundadır.
  4. 1 hektar sınırlaması mantara/misele uygulanmaktadır.
  5. 302 tedbirinde KOSGEB’e üyelik zorunlu olmamakla birlikte ve işletme ölçek kriterleri kontrol edilmeye devam edilecektir.
  6. KOBİ Bilgi Beyannamesi sunulmasına gerek yoktur, KOSGEB’e üyelik ve işletme büyüklüğü veri tabanından kontrol edilecektir.
  7. Arıcılık sektöründe şebekeden bağımsız (off-grid) sistemlerde tek hat şeması istenmemektedir.
  8. “Uygun Harcamalar Listesi” revize edilmiştir. Ayrıntılı bilgi başvuru paketi hazırlama dokümanları altında yer almaktadır.
  9. Sektör isimlerinde değişiklik yapılmıştır.
    – Bitkisel üretimin çeşitlendirilmesi ve bitkisel ürünlerin işlenmesi ve pazarlanması sektörünün ismi “Bitkisel üretimin çeşitlendirilmesi ve bitkisel ürünlerin işlenmesi ve paketlenmesi” olarak,
    – Arıcılık ve arı ürünlerinin üretimi, işlenmesi ve pazarlanması sektörünün ismi “Arıcılık ve arı ürünlerinin üretimi işlenmesi ve paketlenmesi” olarak,
    – Zanaatkarlık ve yöresel ürün işletmeleri sektörünün ismi “Zanaatkarlık ve katma değerli ürünler” olarak değişmiştir.
  10. Kırsal turizm kapsamında fırınlar için istenen 5996 sayılı Gıda Kanunu hükümlerine uygun olarak gerekli üretim ve kayıt sertifikaları yeme-içme tesislerinin hepsi için istenmektedir.
  11. Makine parkları yatırımları için başvuru sahipleri üretici örgütü olmalıdır.
  12. Makine parkları için kendinden yürür makine desteklenmeyecektir.
  13. Katma değerli ürünler listesine sirke, közleme, salamura, ekşiler, ezme, soslar, kemik suyu, prina, pelet (biyo-yakıt) ve briket (biyo-yakıt) eklenmiştir.
Bu doküman bilgilendirme amaçlı olup, 3. Çağrı kapsamında yayınlanmış olan Başvuru Çağrı Rehberi ve ilgili diğer dokümanlarda yer alan bilgiler esastır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.

Designed By KaiZen