-->

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Bilgi Yönetiminde Öncü Oluşum

Yayınlanan tüm içeriği görebilmeniz için e-posta aboneliği yapmanız gerekmektedir..

15 Ocak 2012 Pazar

KaiZen OKULDAKİ DERSHANE PROJESİ


PİLOT İL OLARAK ELAZIĞ'IN SEÇİLDİĞİ PROJEMİZİN BÜLTENİ AŞAĞIDAKİ GİBİDİR. PROJEMİZDE MADDİ BAĞIŞ KABUL EDİLMEMEKTEDİR. BUNUNLA BERABER TÜM DOSTLARIMIZIN PROJEMİZE DESTELERİNİ ( PAYLAŞARAK, İLGİLİLERE ULAŞTIRARAK, DESTEK KONULARINI ÖĞRENEREK ) BEKLİYORUZ.

PROJEMİZ ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE TÜRKİYE GENELİNDE FAAL DURUMDA OLACAKTIR.

BU BİR KaiZen KİŞİSEL GELİŞİM VE SOSYAL FARKINDALIK EKİBİ PROJESİDİR.


OKULDAKİ DERSHANE

“Bir çiçeği sularken ona hayat veririz ve bunun yanında yeni hayatlar yaratırız. Minik bir yüreği hayata hazırlamakta buna benzer. O hayata ne kadar güzel hazırlanırsa ve sarılırsa geride yaşamaya değer iyi bir gelecek bırakır.”


Bir şeyler üretebilmek ve yaşamaya dair değerler ortaya koyabilmek için herkesin iyi bir eğitime ihtiyacı vardır. Günümüzde gelişen ülkelerde eğitim ön safhadadır. İyi bir gelişim için eğitim şart.
Çağdaş anlayışa göre eğitim” yanlışların yakalanmasıyla “değil,”doğruların yakalanmasıyla” gerçekleşmektedir. Çünkü öğrencilerin yanlış yapma korkusuyla konuşmamalarının öğrenmeyi zorlaştırdığı anlaşılmaktadır.
Birçok kişi elde ettiği imkân ve başarıyı eğitime borçludur. Eğitim yoluyla insanin sahip olacağı meslek çok kere kişiyi ruhsal açıdan doyurur ve maddi olarak rahatlatır. Bu durumun sağlayacağı imkânlar kişinin hayattan daha fazla zevk almasını mümkün kılar.
İyi bir eğitim hayat standardını yükseltir. Yüksek öğretim hayattaki çeşitli olaylar arasındaki gerçekleri, bağlantıları ve ilkeleri görmek ve anlamak becerisini kazandırır. İyi bir eğitim ayni zamanda kişide yeni ilgi alanlarının gelişmesine yardım ederek hayati daha zevkli ve ilginç kılar.
Eğitim insanin bilerek düşünce üretmesine ve yaratıcılığa yönelmesine imkân verir. İnsanin kafasındaki kalıpları kırmasına ve dünyaya daha esnek ve geniş açıdan bakmasına imkân verir.
Eğitim olmaksızın insan bildikleriyle sinirli kalır, dünyanın zenginliliğini ve çeşitliliğini mutlaka kendi kafasındaki kalıplara oturtmak için çaba harcar. Buna “Yüzeysellik” denir. Yüzeyselliği aşmak ancak eğitimle, okumakla ve okuduğunu özümlemekle mümkün olur. Bilgi farklılık yaratan farktır.
Eğitim hayatin inceliklerini görmeyi sağlar. Hayatin zevki çeşitliliğindedir. Ayrıca yüksek öğretim görmenin önemli avantajlarından biri de kişiye farklı ilgilere, becerilere, görüş ve inançlara sahip insanlarla bir araya gelme imkânı vermesidir. Böylece insanin kendi ufkunu genişletmesi, yeni sentez ve yorumlara gitmesi mümkün olur
Böylesine farklı insanlarla bir araya gelmek, kişiye ayni zamanda dünyanın sonsuz çeşitliliğini algılama fırsatı verir. Eğitim yoluyla insan, bireysel farklılıkları anlamayı, hoş görmeyi ve bundan yeni sentezler yaparak, tadına varmayı öğrenir. Eğitim hayati kontrol etmeyi kolaylaştırır. Yüksek öğretime başlamak kişiye daha büyük bir güven ve sorumluluk kazandırır. Kişiye bağımsız düşünme becerisini geliştirmek için yardımcı olur. Genç birey problemleri kendisinin de çözebileceği konusunda güven kazanır.

Böylece daha evvel yapılmış ve söylenmiş olanlara sadece karşı çıkmak veya onları körü körüne kabullenmek yerine, genç birey kendi çözümlerini geliştirme şansına sahip olur.
Üniversite eğitimi yapmakla kişinin amacı; zihinsel açıdan zevk verecek ve ekonomik açıdan imkân sağlayacak bir ise girmek, aylık gelirini ve toplumsal statüsünü yükseltecek yeni bir hayata geçmek, iyi eğitilmiş bir insan olmak, yeni şeyler öğrenmek, zihinsel açıdan beslenmek, kendine güvenini artırmak, ufuklarını genişletmek vb olmalıdır.
Amaçsızlık, sadece anne ve baba istediği için okumuş olmak, arkadaşlar gidiyor diye üniversiteye gitmek istemek kişinin yanlış amaçlar peşinde olduğunu gösterir.
Amaçlar her ne ise, onları açıkça belirlemiş olmak gerekir. Onlara ulaşmak için zamana, sabra ve gayrete ve gayrete ihtiyaç vardır. Parlak gelecek vaat eden meslekler değişiyor. Yüksek teknolojinin uygulandığı mesleklerde ücretler daha yüksek, hizmet sektörünün eğitim gerektirmeyen dallarında ise düşüktür. Ayrıca bu grup isler basit, tekrara dayalı, dolayısıyla insani geliştirmeyen türden ve sıkıcıdır.
Eğitimin başarısı, hayat ve is başarısını tam olarak temsil etmese de, bir yönetici eleman seçerken seçime, eğitim hayatındaki notları yüksek olanların başvurularını bir yana ayırarak baslar ve sözlü görüşmeye bunları çağırır. Çalışmaya başladıktan sonra kişinin kurum içindeki statüsü ve gelişimi kendi performansına bağlıdır. Ancak ise kabulde iyi notlar ve parlak bir eğitim geçmişi, temel belirleyicidir.
Eğitim döneminde olan gençlerin, hayatlarının bütününü gerçekten anlamlı yasayabilmeleri için “öğrenmenin,”bilgilenmenin​ ve bunların sonucu ulaşılacak olan “donanım”ın, hayatında ne is yaparsa yapsın, onu sevmesini ve ondan zevk almasını sağlayacak olan esas faktör olduğuna inanmaları gerekir.
Düşünme ufkunu genişletmek için iyi bir eğitim, okumak ve daha çok bilmek bugüne kadar keşfedilmiş tek yoldur. Topluma katkıda bulunabilmek için de bireyin kendisinin olgunlaşması gerekir. Olgunlaşmadan insan ancak canini vererek topluma katkıda bulunabilir. Oysa artik günümüzde canini değil, beynini adayarak topluma katkıda bulunacak gençlere ihtiyaç vardır. Kahramanlara ihtiyaç göstermeyen bir toplum yaratmak, iyi eğitim görmüş gençlerin çabalarıyla mümkün olacaktır.



PROJENİN AMAÇ VE HEDEFLERİ;

* Proje ile öğrencilerin eğitimine ve aile ekonomisine katkıda bulunmak

* Lise son sınıf öğrencilerini etüt bazındaki ders ve okul müfredatına uygun/paralel hazırlanmış içerik ile başarı düzeylerini arttırmak

* Lise son sınıf öğrencilerinin üniversite giriş sınavlarına hazırlanmalarına yardımcı olmak

* Düzenlenecek okuma etkinlikleri ile okuma alışkanlığının kazandırılması

* Eğitimci olarak seçilen Üniversite son sınıf öğrencilerinin tecrübe ve bilgi kazanımının sağlanması

* Eğitimin öneminin kavranmasının ve eğitim bilincinin yerleştirilmesi

* Verilecek rehberlik hizmeti ile öğrenci velileri ile iletişim halinde kalarak öğrenci veli uyumunun sağlanmasına yardımcı olmak

* Dönem sonunda üniversite sınavında başarılı olan öğrencilerin ödüllendirilmesi ve eğitime teşvik edilmesi

* Ödüllendirmelerin ilk etapta kitap olarak gerçekleştirilmesi

* Öğrencilerin ortak alışkanlık ve eğilimleri dikkate alınarak okullara alanında uzmanlaşmış eğitimci ve yazarları davet etmek

* Mahalli ve ulusal yazılı/görsel basında konunun anlatılmasını sağlamak, konunun gündemde kalması için geniş katılımlı toplantılar düzenlemek

* Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile işbirliği yapmak

* Okullardaki rehberlik servislerinin işlevini bu konuya odaklamak

* Sivil Toplum Kuruluşlarının konuya katılımlarını ve desteklerini sağlamak

* Öğrencilerin derslerinde daha başarılı olması için araştırmalar yapmak ve çıkarılan sonuçların okul müdürlükleri ile hayata geçirmek


PROJENİN FAYDALARI

* Proje hedef kitlesinde yer alan lise son sınıf öğrencilerinin bireysel ve eğitimsel gelişimlerine destek olacak, aynı zamanda aileleri ile işbirliği sağlanarak öğrenci / veli uyumu sağlanarak sağlıklı bireylerin yetişmesine ön ayak olunacaktır.

* Proje ile öğrencilere millet, eğitim, kültür bilinci aşılanabilecek ve başarılı bireylerin ancak ve ancak kaliteli eğitim ile sonuca ulaşabileceği aktarılabilecektir.

* Proje kapsamında düzenlenecek “Kişisel Gelişim” eğitimleri ile öğrencilerin başarı oranı ve motivasyonları üst seviyeler çekilebilecektir.

* Proje kapsamında düzenlenecek olan etkinlik ve motivatör ödüllendirmelerle öğrencilerin derslerine daha fazla konsantre olması sağlanabilecek

* Proje kapsamında okul dersleri ile paralel olarak işlenecek olan konuların okul derslerine takviye olması sağlanabilecek

* Okullardaki rehberlik servislerinin daha fazla aktif olması sağlanabilecek

* Gönüllülük esas alınarak hazırlanan ve uygulanan proje ile bireylerde – Eğitimci öğrencilerde – sorumluluk bilinci oluşturulabilecek



PROJENİN GÜÇLÜ YANLARI

* İlimizin her yönüyle kültürel bir şehir olması

* İlimizde kamuoyuna ve bilim dünyasına kendisini kabul ettirmiş bir üniversitenin oluşu

* İlimizdeki okullarda öğretmen açığının bulunmaması

* İlimizdeki yöneticilerin eğitimin önemine olan güçlü inancı

* İlimizde yeteri oranda dershane ve kitapçının bulunması ve kaynak sıkıntısının yaşanma olasılığının azlığı

* Birçok kütüphanenin olması

* Mahalli / Ulusal basın yayının projeyi desteklemesi

* Okullarımızda bilgi teknoloji sınıflarının olması ve internet erişiminin olması

* İlimizdeki sosyal kuruluşlarının eğitime ve eğitim etkinliklerine olan açık ilgi ve desteği

* Sosyal yardımlaşma kuruluşlarında çalışanların eğitimci olması

* İlimizde ekonomik gücü iyi olan sivil toplum kuruluşlarının olması

* İlimizde 7 bin eğitimcinin bulunması

* İlimizdeki eğitimcilerin basın yayın organlarında aktif rol almaları

* Sivil toplum kuruluşlarının kitap yayıncılığı ve basımı işleriyle uğraşmaları

* İlimizde yetişmiş tanınmış eğitimcilerin varlığı

* AB’nin dezavantajlı gruplara ve eğitime verdiği desteklerin bulunması

* İlimizdeki iş adamlarının ve hayırseverlerin bu tür çalışmaları desteklemesi


PROJENİN ZAYIF YANLARI

* İlimizde bulunan çeşitli oyun salonlarının ( Kahvehane, internet kafe vb. ) sayısının fazla olması

* İlimiz genelinde dershane fiyatlarının yüksek olması nedeniyle ailelerin dershane kültürünü yadırgamaları

* Üniversiteye giriş sınavı sistemi

* Lise son sınıf öğrencilerinde oluşan olumsuz okul imajı


PROJE GEREKSİNİMLERİ

Projenin gönüllülük esasına dayanılarak hazırlanması proje için gerekli olan maliyeti düşürmesiyle beraber aşağıdaki gereksinimlere ihtiyaç duymaktadır.

1. Öğrencilere dağıtılacak olan ders materyalleri
2. Yıl içerisinde yapılacak olan sosyal aktivite giderleri
3. Motivatör olarak başarılı öğrencilere verilecek olan hediyelerin giderleri
4. Proje kapsamında okullarımıza il dışından konuşmacı olarak davet edeceğimiz eğitimcilerin ulaşım ve konaklama giderleri
5. Projenin tanıtım ve duyurularının yapılacağı web sitesi
6. Proje kapsamında öğrenci kayıtlarının tutulacağı ve proje bitiminde proje çıktılarının alınacağı yazılım sistemi


PROJE BÜTÇESİ / KAYNAKLARI

* Projenin gönüllülük esasına dayanılarak hazırlanması proje için gerekli olan maliyeti düşürmesiyle beraber oluşan mevcut bütçenin karşılanmasında aşağıdaki unsurlar ön planda yer almaktadır.

* İlimizdeki iş adamlarının ve hayırseverler ile yapılacak görüşmeler

* İlimizde yer alan sivil toplum kuruluşlarının desteği

* İlimizde yer alan özel dershane ve kitapçıların desteği

* İlimizdeki sosyal kuruluşların desteği

* İlimiz yerel yönetiminin desteği

* Projenin başarılı olması ile AB Hibe ve destekleri


PROJE DESTEKÇİLERİ

Proje kapsamında işbirliği yapılabilecek kurum/kuruluşlar ve destekçiler;

1. Elazığ Valiliği
2. Elazığ Belediyesi
3. Fırat Üniversitesi
4. Sivil Toplum Kuruluşları
5. Hayırsever İş Adamları
6. Ticari kurum ve kuruluşlar

PROJE UYGULAMA YERLERİ

Proje gönüllü eğitmen sayısına paralel olarak ilimizdeki her okulun kendi öğrencisine kendi okulunun dersliklerinde verilecektir.

PROJE KAPSAMINDA VERİLECEK DERSLER

Proje kapsamında kaynak derslerinden;

* Türk Dili ve Edebiyatı
* Tarih
* Coğrafya
* Biyoloji
* Matematik
* Dersleri verilecektir.
Designed By KaiZen